De ce este Moss un proiect atragator pentru public?

MOSS exploreaza o diversitate de trairi si de senzatii care decurg din viata noastra de zi cu zi. Timpul liber, la nivel de concept, a ajuns sa fie valorificat foarte mult in ultimul deceniu in Romania. Plecand de la aceasta idee au fost initiate o serie de proiecte pilot-experiment in toate domeniile. Plecam de la ideea de party, muzica, deejay, ajungem la creativitate, placere, hobby, sport, prieteni, familie etc..

Modelul nostru de tricou pe care il oferim publicului este un produs ambivalent. Deopotriva, cel ce il va purta va simti pe propria piele ce inseamna a doua casa pentru corpul sau si va primi feedback-uri pozitive atunci cand va darui acest tricou apropiatiilor din sfera sa intima. La capitolul dragoste, lucrurile stau cel putin la fel de promitatoare.

Ce asteptari ai de la acest proiect, peste un an sa zicem, ce se va întampla in iulie 2019?

Hmmm, e plin sezon... lumea se pregateste sau deja se afla intr-un concediu cu familia, prietenii. E timpul menit placerii, distractiei si cand rostim aceste cuvinte, rostim MOSS, unde e distractie este si MOSS si viceversa.

Intreaga echipa lucreaza la o noua linie de maiouri cu imprimeuri cu design si caracteristici unice. Investitiile sunt si de ordin logistic si reusim fara probleme sa facem fata unei cereri mai mari. In permanent, dezvoltam noi linii de imbracaminte, croiuri noi si in trend, in paralel cu colectiile deja existente la care muncim zi de zi.

Care sunt primele temeri care iti vin in minte atunci cand te gandesti la proiect?

Dorinta de perfectiune naste constant diverse temeri, este inevitabil, insa nu failibil. Ma gandesc ca nu o sa reusesc, poate, sa fac ca de la inceput sa fie totul perfect, asa cum imi imaginez eu defapt. Apoi intervine entuziasmul. Entuziasmul meu si al echipei, legat de acest proiect, nu va fi identic cu cel al potentialului cumparator. Ca doar eu, echipa si cei care au legaturi de aproape cu noi cred ca va fi un proiect foarte reusit datorita esentei sale si ideei tesuta in jurul sau.

De ce doar alb si negru? De ce doar linie de barbati?

Barbatii au nevoie de o linie dedicata lor, suna exclusiv, dar sa spunem ca aceasta exclusivitate ajuta femeile sa aiba langa ele un barbat cu o stima de sine crescuta, care apreciaza gustul estetic si cauta calitate in stilul vestimentar ales. La inceput a fost reactia naturala, desigur sa aiba si barbatii un lucru doar al lor. Doar ca de atata timp de cand tot dezvolt proiectul mi-am dat seama ca e de bun augur pentru barbati sa il poarte cu diferite ocazii mai speciale, intime etc. De aici si grafica cu fete pe care am pregatit-o chiar din start...vezi Cellphone Girl Project si Skater Girl Project.

Primul cuvânt cu care asociezi MOSS este.....

ALTCEVA.

Cum vezi evolutia brandului? Preponderent online sau offline?

MOSS va fi online pentru inceput, in primul rand din cauza timpului de productie (adica de imprimare mai exact) care nu depinde de noi si care dureaza aproximativ 2 zile. Din start livrarea, cu marja de eroare, e la 3-4 zile lucratoare. Mai simplu spus: daca doresti sa achizitionezi un tricou in weekend, sa te duci la un party sau sa fugi in oricare alt loc, gandeste-te de la inceputul saptamanii ce produs MOSS vrei sa imbraci. Ideea generala pe care sa ne axam pe termen lung implica automat si o linie EXCLUSIV offline in anumite magazine. Pentru moment trebuie sa ne atingem o parte din viziune(si am reusit acest lucru) cu speranta si dorinta ca pe viitor sa implementam tot proiectul MOSS, cu toata energia echipei investita in el.

Asociază 3 atribute MOSS cu 3 emotii ale tale.

Aici e cam complicat, dar cred ca poti gasi raspunsul pe site-ul MOSS, in conceptul nostru centrat pe autenticitate si stil fresh, fit – modern centrat pe toate marimile. Pot spune ca am incredere in acest proiect si o sa fac tot ce imi sta in putinta sa il duc acolo unde il visez, chiar de ar fi sa o fac de unul singur.

Este MOSS o directie de profit sau o pasiune?

Ambele se imbina perfect ca pondere. Totul a inceput dintr-o necesitate banala oarecum, cautam tricouri pentru evenimente si nu gaseam... Si am zis ca mai bine imi fac singur. Astfel s-a dezvoltat o pasiune pe care in timp am directionat-o spre profit (mi-am zis "de ce sa nu fac si pentru altii aflati in situatia mea" si am inceput sa ma gandesc si la cei care canta, danseaza, pun versuri pe beat, fac muzica si au o viata de noapte activa, artistii in general ce au un apetit dezvoltat si cultivat in zona vestimentatiei).

Momentul in care se va vinde primul tricou, il estimezi peste cate zile de la lansare?

Comenzi am deja de la cei carora le-am aratat mostre... doar ca nu am vrut sa ma grabesc sa vand pana nu am fost convins ca pot arata modelele finale, ca pot sa le arat site-ul cu poze reale si sa ii las sa isi aleaga modelul preferat direct din toata colectia de la bun inceput.

Descrie in cateva cuvinte liniile speciale din croiala tricoului si din modelele desenate.

Dupa multe incercari repetate, teste, opinii variate, idei si bineinteles greseli, am realizat, zic eu, un tricou versatil. Gandit sa nu ii fie scurt celui inalt si nici foarte lung celui scund... Sa poata fi purtat si slim fit si mai larg.... cu maneca mai scurta decat la modelele regular, dar croita in asa fel incat sa nu fie nevoie sa o “sufleci” ca sa fie mai stransa pe mana. Impartirea pe marimi a fost facuta in asa fel incat sa iti fie usor sa iti alegi exact cum vrei sa porti tricoul MOSS.

Ne-am gandit la toate categoriile de cumparatori ca abordare, din acest motiv avem marimi de la XS la XL urmand si altele in viitor. Atelierul propriu ne ajuta sa nu intampinam limite creative.

Ce tip de materiale utilizezi in realizarea si finisarea unui tricou?

Cred ca unul dintre lucrurile care ne-au tinut mult timp pe loc au fost materialele...nu am vrut sa facem un alt tricou de pe piata, am vrut sa facem ALTCEVA si aici sunt toate energiile noastre pe care le punem in exercitiul imaginatiei. Din acest considerent special, am cautat materiale premium, cat mai bune, chiar daca ele sunt mai scumpe decat cele uzuale, dar pe care sa le putem avea disponibile tot timpul, lucrand cu producatori mari si longevivi de pe piata.

Exista un concept de packaging?

Da, exista! Nu este ceva inovativ...este packaging in tub. Este ultimul trend si chiar arata foarte bine. Daca vrei sa il faci cadou nu mai trebuie sa il accesorizezi...este perfect asa cum il primesti de la noi. Plus ca nu e ca restul ambalajelor pe care le arunci dupa ce folosesti produsul. Sigur ii gasesti o intrebuintare prin casa. Eu, de exemplu, folosesc tuburile sa ii tin creioanele fetitei mele departe de pereti. (rade)

De ce Moss?

Totul a plecat de la numele meu de familie, Mosanu. De aici s-a ajuns si la proiectul MOSSANO; prietenii si cunoscutii mi-au spus MOSS sau MOSSY si, pentru ca am dorit ca acesta sa fie un brand serios, l-am ales pe cel mai barbatesc si cu rezonanta, zic eu.

MOSSANO a fost un proiect de succes chiar de la inceput si imi doresc ca si proiectul MOSS sa faca aceeasi impresie, sa fie in acelasi spirit si in vocatia aceleasi energii.